buikpijn

Zo reken je voorgoed af met buikpijn

Heb je regelmatig last van buikpijn? Je bent zeker niet de enige met deze aandoening. Sterker nog: het heeft ontzettend veel invloed op velen hun dagelijkse leven omdat buikklachten zoveel andere klachten met zich meebrengen. Denk aan pijn, stress, depressie en overgevoeligheid. Hoog tijd om er iets aan te doen dus. In dit artikel vind je een aantal tips om voorgoed af te rekenen met buikpijn.

 

Buikpijn? Tijd om het probleem aan te pakken

Heb je aanhoudende buikpijn en zegt jouw arts dat het geen appendix is ​​of iets anders dat levensbedreigend kan zijn? Dan is het tijd om op zoek te gaan naar een oplossing. Niemand hoeft met deze vervelende klachten rond te blijven lopen. Een maagzuurremmer is niet de oplossing. Nee, je moet het probleem direct aanpakken. Het maken van een effectief dieetplan is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen.

 

Eet beter als leidraad voor je maag & darmklachten 

Het aanpakken van maagpijn, het prikkelbare darm syndroom en veel spijsverteringsproblemen: dat is waar dit artikel over gaat. We raden aan om het boek ‘eet beter voor je maag & darmklachten’’  te lezen. Het heeft een systeem met allerlei heerlijke voedingsmiddelen voor personen die gevoelig zijn voor buikpijn. Door gewone voedingsmiddelen op passende manier met elkaar te combineren verklein je de kans op buikpijn aanzienlijk.

 

Combineren van voedsel

Een van de belangrijkste elementen van het eet beter voor je maag & darmklachten is de wetenschap van het combineren van gezond voedsel. Dit idee is niet nieuw. Het werd voor het eerst geïntroduceerd in de Verenigde Staten in 1911 door de New Yorkse chirurg William Hay. Hij gebruikte het om hem te genezen van de ziekte van Bright, een nierziekte die in die tijd vaak dodelijk was. Onder de duizenden slachtoffers van de ziekte was de eerste vrouw van Teddy Roosevelt, die op 22-jarige leeftijd stierf aan de ziekte van Bright.

Zet het spijsverteringsproces aan het werk

De kunst is om het spijsverteringsproces beter te laten werken. Op die manier verklein je het risico op buikpijn of reken je er voorgoed mee af. Je zult merken dat een basiskennis van scheikunde op de middelbare school voldoende is om de logica achter de wetenschap te begrijpen. Het mengen van voedsel dat elementaire spijsverteringsenzymen vereist met voedsel dat zure spijsverteringsenzymen vereist, zal het spijsverteringsproces vertragen of zelfs stoppen. Sterker nog: het kan en zal de spijsvertering tot tien uur of langer vertragen.  Gerechten die goed met elkaar te combineren zijn volgens dit systeem zijn onder andere:

  • Kip met geroosterde zoete aardappelen en groene bonen
  • Selderij met hummus
  • Gehaktballetjes met rijst en groenten
  • Quinoa met kip en rijst
  • Garnalen met bloemkool rijst

 

Lichaam neemt sneller voedingsstoffen op

Dit is erg slecht voor het lichaam. Beter eten voor maag- en darmklachten verlicht het  probleem door voedsel sneller door je lichaam te verplaatsen. Op die manier kunnen hogere niveaus van voedingsstoffen uit het voedsel opgenomen worden. Dit is logisch, want als je het spijsverteringsproces stopt door de verkeerde dingen in je maag te stoppen, ontstaan er allerlei problemen.

 

Meer energie, minder of nauwelijks buikpijn

Wanneer je het idee achter ‘eet beter voor je maag & darmklachten’ toepast verbruikt jouw lichaam minimale energie tijdens de spijsvertering. Daardoor blijft er meer energie over voor de andere dagelijkse functies die het lichaam uitvoert. Oftewel: ga naar de basis van het probleem, luister naar je lichaam en los de buikklachten op met een gezond dieet.

 

 

 

 

(7)