leuke sporten die niet veel geld kosten

Wat zijn leuke sporten die niet veel kosten?

Leuke sporten die niet veel kosten maar waar je wel van afvalt en fitter wordt

 

Er wordt vaak gedacht dat je alleen maar in een sportschool je doelen kunt bereiken als het op trainen aan komt. Of als je aan gezondheidsdoelen wil gaan werken. Maar niets is minder waar. Het kan zijn dat je je niet op je gemak voelt in de sportschool of je kunt de sportschool misschien niet betalen, dan zijn dit geen excuses die je tegen zouden kunnen houden om je doelen te bereiken. Als je thuis op de bank blijft zitten om die reden zou dat zonde zijn, want sporten en bewegen is belangrijk voor onze algehele gezondheid. Om in een gezond lichaam te zitten moet je aan jezelf blijven werken. Zo hou je een gezond lichaam. Maar hoe kun je blijven bewegen zonder dat je er veel kosten aan kwijt bent? Wij zetten hier een aantal leuke sporten die niet veel  kosten op een rijtje.

 

In het dagelijks leven meer bewegen

Om te beginnen zou je kunnen kijken waar je in je dagelijkse leven meer zou kunnen bewegen. Zo zou je bijvoorbeeld wat vaker de fiets kunnen pakken in plaats van de auto. Je kunt met de trap omhoog gaan in plaats van met de lift. Heb je lunchpauze, ga dan lekker even naar buiten en maak een wandeling.

Dit zijn misschien maar kleine veranderingen die uiteindelijk een groot effect kunnen hebben op je algemene gezondheidstoestand. Je zult je er wel fitter en gelukkiger door gaan voelen. Ook zou je tijdens het koken of afwassen kunnen dansen. Zet een lekker stukje muziek op en gooi die heupen los.

 

Fit worden bij het schoonmaken van je huis

Als je je huis aan het schoonmaken bent doe je automatisch al aan inspanning. Maar als je deze inspanning wil vergroten dan zou je bijvoorbeeld het stofzuigen in een hoger tempo kunnen doen, of je kunt tijdens het dweilen allemaal oefeningen kunnen doen.

Tijdens het schoonmaken en opruimen zou je ervoor kunnen zorgen dat je squats doet of je loopt een paar keer de trap extra op en neer. Gewoon een muziekje aan en je hebt een gratis workout en dat terwijl je dan je huisje ook weer lekker schoon en fris kan hebben.

 

Maak een wandeling

Als je de neiging hebt op de bank neer te ploffen en televisie te gaan kijken, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om een wandeling te gaan maken. Spreek met jezelf af dat je dit een paar keer per week gaat doen.

Bij het maken van een wandeling is het helemaal niet zo dat deze uren moet duren, als je minimaal een half uur aan het wandelen bent, dan is dit al goed voor je algehele gezondheidstoestand. Vind je het niet zo leuk om alleen te wandelen, dan kun je ook een vriend of vriendin vragen met je mee te gaan wandelen.

 

Sporten in huis

Ook thuis kun je fit worden door thuis oefeningen te gaan doen. Hiervoor kun je op internet allemaal verschillende oefeningen vinden die je thuis zou kunnen doen. Je hebt namelijk geen sportschool nodig om fit te zijn en te blijven.

Je zou bijvoorbeeld allemaal oefeningen kunnen doen waar je geen apparaat voor nodig hebt. Om toch kracht te gebruiken kun je dan altijd gebruik maken van je eigen lichaamsgewicht. Als het op conditie aankomt kun je ook trap gaan lopen. Loop bijvoorbeeld 10 keer de trap op en neer op een dag.

 

De trap gebruiken voor een workout

Je kunt de trap gebruiken om lekker fit te blijven. Zo zou je de trap bijvoorbeeld 15 keer op en af kunnen rennen. Je kunt ook bij de onderste trede steps doen. Dit kun je steeds weer blijven herhalen. Je hartslag en je ademhaling zullen hierbij omhoog gaan.

 

Volg een online sportprogramma

Het is tegenwoordig mogelijk om online een sportprogramma te volgen. Hierbij zou je een 7 minuten workout kunnen doen. Deze kun je vinden in een app die je in je telefoon kan zetten. Met een online sportprogramma kun je een programma kiezen waar jij je lekker en op je gemak bij voelt.

 

Challenge : Fit en vitaal in 30 dagen, doe je mee?

 

Ga hardlopen

Als je graag fit wil worden en blijven zou je ook een hardlooptraining kunnen doen. Als je net begint kun je door het doen van intervaltrainingen conditie opbouwen. Er zijn verschillende trainingen die je hiervoor zou kunnen volgen.

Bij een intervaltraining loop je binnen een aantal weken 5 kilometer achter elkaar hard. Als je dit nog verder uit zou willen breiden naar 10 kilometer. Als je deze training hebt afgerond kun je met gemak een aantal keren per week tien kilometer hardlopen.

Deze manier van trainen kost maar weinig geld. Je hoeft er alleen maar een hardloop outfit voor aan te schaffen. Verder kun je dit doen wanneer jij dit wil. Je zou een aantal keren per week in kunnen plannen om hard te gaan lopen om de conditie op peil te houden.

 

Zwemmen

Zwemmen is een sport waar je vaak niet veel geld aan uit hoeft te geven. Je kunt in het zwembad baantjes trekken. Vaak kun je hiervoor tegen gereduceerd tarief een strippenkaart voor halen. Zwemmen is goed voor de conditie en voor alle gewrichten in het lichaam.

In de zomermaanden wanneer het warmer is hoeft zwemmen helemaal geen geld te kosten, want je zou ook in natuurwater baantjes kunnen trekken of lekker gaan zwemmen. Zo blijf je ook lekker fit en gezond en je bent ook lekker buiten in de natuur bezig.

 

Fietsen

Als het mooi weer is kun je lekker de fiets pakken en een stukje gaan fietsen. Misschien kun je de fiets pakken en beginnen in je eigen omgeving. Ook het fietsen zul je eerst op moeten bouwen voordat je langere afstanden af kan gaan leggen op de fiets.

Als je al een fiets in de schuur hebt staan, dan hoef je niets te betalen voor het op peil houden van je conditie. Tegenwoordig kun je op je telefoon ook een app downloaden waarmee je allemaal leuke fietsroutes zou kunnen volgen. Je kunt dan zelf aangeven welke afstand je dan af zou willen leggen.

 

Cursussen Gezonder Leven

Deze cursussen zijn zeer geschikt voor iedereen die aan een gezondere leefstijl wil beginnen of even vast zit en graag weer door wil gaan.

 

BEKIJK HIER HET AANBOD

 

(9)

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.