liefdevolle vriendelijke meditati

Wat is precies liefdevolle vriendelijkheid meditatie

Heb je ooit zo’n dag gehad waarop je gewoon kwaad bent op de wereld? Niets lijkt goed te gaan en je kunt het niet helpen, maar je bent boos. Hoe graag je ook wilt dat je gelukkig kon zijn? Vind je jezelf gevoelig voor irritatie of rusteloosheid? Is er iemand met wie je veel discussies hebt en wens je niets liever dan meer vrede in je leven of huis? We hebben allemaal dagen waarop we gefrustreerd en boos zijn. De dingen waar we van houden uit het oog verliezen. In plaats van ons te focussen op de zaken waar we van houden gaan we ons concentreren op negativiiteit. Dit maakt het erg moeilijk om optimistisch te blijven. Het filtert vaak goede informatie uit en de slechte herinneringen komen boven drijven. Gelukkig is liefdevolle vriendelijkheid meditatie een optie waarmee je je meer kunt richten op vrede, liefde en dankbaarheid.

 

Liefdevolle vriendelijkheid meditatie is eenvoudig, het draait allemaal om intentie. Je moet er tijd in steken om echt jezelf te omarmen en dingen te doen die kalmte en vrede in je leven helpen bevorderen.

 

 

Richt je tijdens liefdevolle vriendelijkheid meditatie op gevoelens van kalmte

 

Liefdevolle vriendelijkheid meditatie biedt je de aanzet om je meer bezig te houden met gevoelens van kalmte in plaats van de tumultueuze golven van negativiteit. Het helpt je je interacties te beheersen. Om liefdevolle vriendelijkheid meditatie te beoefenen is het eerste wat je moet doen wat tijd maken gedurende de dag. Het duurt niet lang om deze meditatie te voltooien, dus begin met slechts een paar minuten voor deze oefening. Wat je in wezen wilt doen is de gedachte oproepen dat je wordt omringd door kalme en liefdevolle energie. Denk aan de dingen die je het meest positief hebben geraakt. Denk aantroostende gevoelens. Je hoeft niet te denken aan de betrokken mensen. De sleutel is het leren oproepen van die liefdevolle gevoelens van vriendelijkheid voor jezelf, ongeacht de situatie. Als je merkt dat het associëren van iemand of iets specifieks je helpt, voel je dan vrij om tijdens je meditatie  die goede gevoelens op te roepen. Zodra je het jezelf gemakkelijk hebt gemaakt, in een rustige ruimte, met je ogen dicht, dan kun je beginnen om te proberen die gevoelens van liefdevolle vriendelijkheid om je heen te brengen. Laat  ze je lichaam omgeven als een warm deken.

 

Muziek tijdens je liefdevolle vriendelijkheid meditatie

 

Als je graag muziek gebruikt tijdens je meditatie oefeningen, kun je dit ook doen. Wat je ook nodig hebt om die gedachten van liefdevolle vriendelijkheid op te roepen.

Denk vervolgens aan een paar zinnen die je kunt gebruiken terwijl je mediteert en concentreer je daarop. Iets als, “mag ik liefde ontvangen”, zal je helpen om je geest te programmeren om positieve energieën te ontvangen. In plaats van je te fixeren op slechte dingen of je overweldigd te voelen door onaangename emoties; is het beter om je te gaan richten op helende gedachten. Gedachten die bedoeld zijn om je te voorzien van comfort . Dit  in plaats van de moeilijke leegte waarin negatieve gevoelens ons soms achterlaten.

 

Gids met alles over beginnen met mediteren

Omring je met liefde i.p.v. met wrok en woede

 

In plaats van je met gevoelens te omringen zoals wrok en woede, kan je je met behulp van liefdevolle vriendelijkheid meditaties jezelf afstemmen op liefdevolle energieën. Dit kan helpen om te gaan met problemen, met een air van mededogen en vrede in plaats van van met strijdlust.

Iedereen verdient het om gehoord te worden. Als we boos zijn is daar meestal een goede reden voor. Dat moeten we kunnen uiten. Maar dat doen op een manier waar anderen voor open kunnen staan is erg belangrijk. juist hiervoor kunnen liefdevolle vriendelijkheid meditaties zo productief zijn.

Dit is een andere meditatie die bewezen heeft diegenen te helpen die lijden aan depressie, angst, of zelfs post traumatische stress stoornis. Je kunnen losmaken van negatieve energieën en actief positieve energieën oproepen is een ongelooflijk nuttig hulpmiddel. Het kan het verschil maken tussen een vredig leven en een leven vol strijd en conflicten.

Het mooiste is dat we meer compassie voor onszelf gaan voelen. Velen van ons zijn te hard voor onszelf. We zijn vaak te hard voor de dingen die we zien als onze fouten of gebreken. Dat kan ons in een vicieuze cirkel van neerslachtigheid en zelfs zelfhaat brengen. Deze is dan moeilijk te doorbreken is en kan soms zelfs leiden tot verslaving.

Door de kunst te beoefenen om mededogen te tonen aan iedereen en alles, te beginnen van binnenuit, geven we onszelf een kans om te genezen van oude wonden. Wonden waarvan we misschien niet eens beseffen dat we ze gedurende jaren met ons meedragen.

Dit kan ons helpen om nieuwe projecten aan te pakken met een hernieuwd gevoel van initiatief en integriteit. Het kan ons helpen om te geloven dat we echt in staat zijn om de dingen te bereiken die we willen doen. Zeg vaarwel tegen depressie, en hallo tegen een meelevende mentaliteit. Een mentaliteit die kan leiden tot meer productiviteit dan die je in jaren hebt bereikt.

Liefdevolle vriendelijkheid meditatie is een vorm van meditatie om zeker niet links te laten liggen.

(2)