gezondheid

Tips om fitter te worden

Ken je dat gevoel? Zit je ‘s avonds op de bank naar je favoriete tv-programma te kijken of naar een voetbalwedstrijd die je zeker niet wilde missen en dan vallen je ogen iedere keer dicht. Je hebt de grootste moeite om je ogen open te houden. “Het is pas half 9” denk je dan. Je bent nog jong, maar voelt je alsof je de 70 ruim gepasseerd bent. Om fitter te worden zodat je de dag beter door kunt komen  volgen hier enkele tips.

 

Voldoende slapen

Het feit dat je je snel moe voelt heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met te weinig slaap en de behoefte om fitter te worden. Het beste wat je daar aan kunt doen is gewoon een week lang op tijd naar bed. Dus dan maar even geen televisie tot bijna middernacht, maar lekker onder de wol en voor 22 uur slapen. Je zult merken dat je je een stuk beter gaat voelen al. Heb je vaak moeite om in slaap te komen dan moet je daar de oorzaak van vinden. Drink warme melk voor het slapen gaan of zoek het eens in een nieuw dekbed. Er is vast wel ergens een dekbedden aanbieding te vinden die je het gevoel geeft dat je in een duur hotel slaapt. Het zal zeker helpen als je onder een nieuw dekbed slaapt, probeer het maar eens en houdt de dekbed aanbiedingen in de gaten.

 

 

Fitter zijn door voeding en beweging 

Niet alleen een goede nachtrust is onontbeerlijk voor een fitter te worden. Je zult daarnaast gezond moeten eten. Denk aan de schijf van vijf, met voldoende groente en fruit iedere dag. Varieer veel en wees eens creatief, dan wordt gezond eten nog leuk ook. Woon je niet al te ver van je werk, schroom dan niet om ook eens de fiets te pakken. Elke dag bewegen is namelijk ook bevorderlijk om fitter te worden. Je hebt het simpelweg nodig om gezond te blijven. Buiten dat bespaart het ook geld om de auto af en toe te laten staan.

 

30 tips voor een gelukkig en gezonder leven

(68)