afvallen en wandelen

Kan ik afvallen door te wandelen?

Wandelen en afvallen is zeker mogelijk! Hoeveel is afhankelijk van hoe lang en hoe intensief je gaat wandelen en hoe je voedingspatroon is.

Een combinatie van lichaamsbeweging en minder calorieën lijkt meer te helpen bij gewichtsverlies dan lichaamsbeweging alleen.

Lichaamsbeweging, zoals wandelen, is belangrijk voor gewichtsbeheersing omdat het u helpt calorieën te verbranden. Als u 30 minuten stevig wandelen toevoegt aan uw dagelijkse routine, kunt u ongeveer 150 calorieën per dag meer verbranden. Natuurlijk, hoe meer u loopt en hoe sneller u loopt, hoe meer calorieën u verbrandt.

Balans is echter belangrijk. Overdrijven kan het risico op pijn, blessures en verveling vergroten. Als u voor het eerst regelmatig gaat wandelen, moet u misschien beginnen met korte wandelingen of wandelen met een lichte intensiteit en geleidelijk overgaan tot langere wandelingen of een matigere of zwaardere intensiteit.

Als u eenmaal bent afgevallen, is lichaamsbeweging nog belangrijker. Het is wat helpt om het gewicht eraf te houden. Het is bewezen dat mensen die hun gewichtsverlies op lange termijn behouden, regelmatig aan lichaamsbeweging blijven doen.

Wil je afvallen door te wandelen, blijf dan vooral gaan en zorg ook voor een goed en gezond voedingspatroon.

 

 

Lees ook ons blog Meer bewegen, de voordelen om nu te starten – Medische-mallemolen (medischemallemolen.nl)

 

(20)