appel cider

Ongezonde dingen die we ongemerkt doen

Velen van ons doen dagelijks ongezonde dingen waarvan we niet eens beseffen dat ze niet het beste voor ons zijn. Graag willen wij een beetje licht werpen op die dingen, zodat je succesvol kunt blijven op je reis naar je beste jij.

Te koud water drinken is een van die ongezonde dingen

Als koud water je maag raakt, moet je lichaam energie verbruiken om dat koude water op te warmen tot de natuurlijke temperatuur van je lichaam. Dit berooft je lichaam van de energie die het nodig heeft om goed te verwerken wat je hebt ingenomen. In plaats van te werken om alle voedingsstoffen uit het voedsel te halen, is je spijsverteringsstelsel in plaats daarvan bezig met het regelen van de temperatuur van de koude drank. Dus als je de volgende keer een glas water neemt, probeer dan water op kamertemperatuur te drinken.

Niet eten wanneer je honger hebt:

Als je niet meteen eet als je honger hebt, vertraagt niet alleen je metabolisme, maar je bewijst je lichaam ook een slechte dienst. Merk je dat als je superhonger hebt, na ongeveer 30 minuten de honger afneemt, en als je dan echt eet, je je al héél snel “vol” voelt? Dat komt omdat je lichaam dacht dat je het niet zou voeden, dus ging het in de hongermodus en sloeg het voedsel op als vetopslag in plaats van het te verbranden voor energie! Dus doe jezelf een plezier en eet als je honger hebt!

Magere ‘ready made’ maaltijden zijn ook één van die ongezonde dingen:

Deze zitten meestal vol met natrium. En hoewel ze weinig calorieën bevatten, bevatten ze ook weinig voedingsstoffen. Deze diepvries- of andere ready-made maaltijden zijn een goed voorbeeld van snel en gemakkelijk eten, maar bieden geen waar voor je geld qua voedingswaarde.

Eiwitrepen en Shakes:

Als u hoopt om gewicht te verliezen, of gewoon een gezond gewicht te behouden, eiwitpoeder supplementen, shakes of repen zijn niet uw antwoord, tenzij je het gebruikt als een maaltijdvervanger of je probeert om veel extra spiermassa te krijgen. Ze zijn wel handig om op het werk mee te nemen voor het geval je een maaltijd moet overslaan.

Helaas zitten er vaak te veel suikers en niet nuttige toevoegingen in. Als je niet veel eiwitrijk voedsel eet, dan kunnen eiwitshakes of repen een manier zijn om aan je eiwitbehoefte te voldoen. Als je echter niet regelmatig en intensief traint (inclusief krachttraining) heb je minder eiwit nodig dan degenen die dat wel doen. Je lichaam is niet in staat om overtollig eiwit dat het consumeert te gebruiken, zodat het verandert in overtollig gewicht.

gezondere levensstijl
De missie van Oersterk is om mensen oersterk te maken. Door een gezonde leefstijl. Doe je mee?

Ongezonde dingen vermijden

Veilig aanvalsplan: lees het ingrediëntenlabel!

Blijf bij 1-3 ingrediënten van dingen die je daadwerkelijk begrijpt. Geen extra toevoegingen, alles natuurlijk. Probeer je eten en drank voor te bereiden zodat je precies weet wat er in je eten gaat.

Fit Tip

Veel mensen willen flexibeler zijn. Weet je dat je dat helemaal zelf in de hand hebt? Het kost tijd, maar je moet je lichaam elke dag strekken om de elasticiteitskracht in je pezen op te bouwen. Het is net als yoga. Iedereen die het voor het eerst doet, zal veel van de oefeningen een uitdaging vinden, maar beetje bij beetje, elke keer dat je je lichaam laat strekken, kom je dichter bij je ideale flexibiliteit en wordt het makkelijker.

Voeding tip:

Appelazijn heeft een aantal van de volgende voordelen:

Verlicht constipatie en een opgeblazen gevoel
Bestrijdt zure reflux
Ontgift het lichaam
Geneest gist-infectie
Helpt bij gewichtsverlies
Zuivert ontstekingen
Brengt bloedsuiker in balans
Verlaagt de bloeddruk

(48)