vermoeidheid

Ben je die constante vermoeidheid ook zo moe?

Bent u lichamelijk en geestelijk uitgeput? Vindt u het moeilijk om uit bed te springen, de dag door te komen en nog de pep te hebben om van uw avonden te genieten? Als je nooit genoeg lijkt te slapen, onredelijk vermoeid bent, je niet goed voelt, moeite hebt om je te concentreren of beslissingen te nemen (zelfs eenvoudige), dan is het begrijpelijk waarom je schijnbaar onoverwinnelijke vermoeidheid je in de steek heeft gelaten.

Als je je afvraagt waar je energie gebleven is, ben je niet de enige.

Hoewel het misschien buiten uw controle lijkt te liggen, weet dan dat de cyclus van vermoeidheid kan worden doorbroken – soms vrij gemakkelijk. Eenvoudige veranderingen kunnen ervoor zorgen dat u weer de energie krijgt die u vroeger had.

Waarom voel ik me dan zo? Er zijn genoeg veel voorkomende redenen waarom je je dag na dag die vermoeidheid voelt. Misschien is je slaapprobleem van korte duur geëscaleerd of werk je te hard. Een grote verandering in je leven (zoals een verandering van baan) kan een probleem zijn. Of misschien verveel je je gewoon. Wat de reden ook is, hier zijn een paar manieren om je weer energiek te voelen.

gezondere levensstijl

Een ontbijt zorgt voor minder vermoeidheid

Zelfs als je geen honger hebt, neem iets kleins.
Je zult een stuk opgewekter zijn en minder vermoeidheid voelen: studies tonen aan dat mensen die ontbijten zich zowel mentaal als fysiek beter voelen dan degenen die hun ochtendmaal overslaan.

Superfoods: neem een heleboel “superfoods” die je die extra energiestoot geven die je nodig hebt.

Deze voedingsmiddelen zijn onder andere:

Amandelen – zitten vol met vitamine E en magnesium voor energie
Bladgroenten zoals spinazie, boerenkool, rucola – boordevol voedingsstoffen zoals ijzer en chlorofyl die energie geven
Pure pure pure chocolade (cacao) – boordevol cafeïne en theobromine die het energieniveau verhogen
Bananen – zitten boordevol kalium en natuurlijke suiker voor energie
Bosbessen – zitten vol met antioxidanten en helpen bij de cognitieve functie en een betere mentale behendigheid
Eieren – ‘s morgens eiwitten eten levert niet alleen eiwitten, maar ook veel B-vitaminen en een stabiele energiebron voor de dag

Elimineer bewerkt, vet, suikerrijk en gefrituurd voedsel:

het niet-voedzame voedsel dat je in je lichaam stopt, zorgt er ook voor dat je je uitgeput en niet energiek voelt. Vervang je dieet door mager gegrild of gebakken vlees (bijv. kip, vis, kalkoen). Geniet van het snoep van de natuur (fruit) in plaats van het snoep dat gaatjes en diabetes veroorzaakt en je een valse high geeft, alleen om je niet lang daarna te laten crashen.

Eet om nieuwe energie te krijgen en eet niet tot je je ongemakkelijk voelt:

let op je porties als je eet. We zouden net genoeg moeten eten om ons voldaan en energiek te voelen. Niet om ons vol te proppen tot het punt dat we ons bijna ziek voelen. Doe jezelf een plezier en eet niet elke dag een kerstmaaltijd.

Ga niet op een crash dieet. Eet wanneer je honger hebt:

drie kleine maaltijden en twee tussendoortjes gedurende de dag kunnen je bloedsuikerspiegel en energieniveau de hele dag stabiel houden. Plan vooruit en pak je lunch en snacks in!

Koffie is niet de oplossing voor vermoeidheid:

cafeïne stimuleert een tijdelijke stijging van de bloedsuikerspiegel, gevolgd door een overproductie van insuline, die binnen enkele uren een bloedsuikercrash veroorzaakt. Deze achtbaan leidt later niet alleen tot meer uitputting, maar ook tot gewichtstoename, omdat insuline het lichaam de boodschap geeft overtollige suiker op te slaan als vet. Vervang het door dranken als groene thee of kruidenthee., een groene smoothie of sap boordevol energizers zoals spurilina, tarwegras en chlorofyl.

Laten we actief worden:

doe je zittende botten en spieren een plezier en zet ze in beweging! Zoek een activiteit die je leuk vindt en laat dat je vorm van lichaamsbeweging zijn!

Hakuna Matata. Geen Zorgen en Ontspan! Het zorgt voor minder vermoeidheid.

Er zijn een heleboel dingen die je moet doen, maar maak tijd voor de dingen die je wilt doen en zorg dat je werk en privé weer in balans komen. Dit is de sleutel tot het voorkomen van slapeloze nachten en het hebben van gemoedsrust.

gezondere levensstijl
De missie van Oersterk is om mensen oersterk te maken. Door een gezonde leefstijl. Doe je mee?

 

(28)