eiwitsnacks

Eiwit snacks als tussendoortje

Dit zijn eiwitrijke tussendoortjes waar je  écht geen nee tegen kunt zeggen

 

Een hongergevoel is erg vervelend. Om dat te voorkomen, schakelen veel mensen over op gezonde eiwit snacks tussen de maaltijden door. En dat is een goed idee, want weinig snacks zijn gezonder dan dat. Tegen welke eiwitrijke tussendoortjes kun je écht geen nee zeggen?

 

Eiwit snacks kunnen ook gezond zijn

Misschien heb je niet meteen een goede associatie met ‘snacks’. Toch zijn er tegenwoordig genoeg tussendoortjes die goede voedingsstoffen bevatten die absoluut niet schadelijk zijn voor de gezondheid. Wel is het belangrijk om een ​​breed scala aan eiwitbronnen te kiezen, waaronder plantaardige eiwitten. Die zijn te vinden in eiwitrijke tussendoortjes, waarvan we er zo en aantal zullen noemen.

 

Welke eiwit snacks zijn gezond?

Heb je trek? Eiwit snacks zijn een goede optie, omdat je een vol gevoel geven De Amerikaanse Food and Drug Administration heeft zich er kort geleden in verdiept en concludeerde dat eiwit een belangrijk macronutriënt is die een reeks lichaamsfuncties in stand houdt. Eiwit snacks zijn een geweldige manier om verschillende variaties van deze essentiële voedingsstof toe te voegen. En het leuke is: iedereen kan het in zijn of haar dieet opnemen. Het hebben van voldoende eiwitten geeft een verzadigd gevoel. Bovendien bevatten deze eiwitrijke snacks weinig suiker, zout, transvet en verzadigd vet:

 

Peulvruchten

Ook peulvruchten zijn ontzettend gezond. Zo bevatten kikkererwten  veel eiwitten. Bovendien is het een handige snack om zo even tussendoor te eten.  Een kwart kopje kikkererwten bevat 3,63 gram eiwit, wat meer is dan 5 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van een persoon. Kikkererwten zijn op hun beurt een goede bron van ijzer, vezels, magnesium en B-vitamines. Ze zijn dan ook een ideale snack voor vegetariërs, veganisten en mensen met een glutenvrij dieet.

 

Amandelen

Noten, zoals amandelen, zijn een goede bron van vezels en eiwitten. Een kwart kopje amandelen bevat bijvoorbeeld 7,56 gram eiwit, dat is meer dan 10 procent van de menselijke algemene dagelijkse behoefte.

 

Pompoenpitten

Het binnenste van een pompoen vormt een gezonde snack die rijk is aan vezels en zink, dat goed is voor het immuunstelsel. Wel moet je de pompoenpitten even wassen, drogen en roosteren.  Een halve kop pompoenpitten bevat meer dan 5,94 gram eiwit. Daarnaast bevat het verschillende oliën, vitamines en mineralen die bijdragen aan de algehele gezondheid. Pompoenpitten zijn dus zeker de moeite van het proberen waard!

 

Vis

Tonijn is ontzettend gezond, want het bevat veel eiwitten. Een blikje tonijn van 50 gram bevat bijvoorbeeld 13,27 gram eiwit, dat is meer dan 20 procent van de menselijke algemene dagelijkse hoeveelheid Vette vissoorten, waaronder tonijn, bevatten goede omega-vetzuren, die hart- en vaatziekten helpen voorkomen.

 

Ei

Gekookte eieren zijn een heerlijk tussendoortje en hebben een goed eiwitgehalte. Het bevat 6,29 gram of ongeveer 10 procent van de menselijke ADH. De dooiers van scharreleieren bevatten ook veel eiwitten en zijn een goede bron van vitamine D.

 

Pindakaas

Het is een van de lekkerste gerechten op de lijst en zit ook nog boordevol eiwitten. Om precies te zijn: 3,84 gram eiwit per eetlepel. Aan sommige pindakaassoorten is echter ook zout en suiker toegevoegd. Kies daarom voor pindakaas zonder dergelijke toevoegingen om zo gezond mogelijk te snacken

 

Haal zoveel mogelijk eiwit snacks in huis en geniet op een gezonde manier

Eiwitsnacks helpen je om langer een verzadigd gevoel te hebben. En zijn ook een bron van verschillende voedingsstoffen. Zoals bij alle voedselgroepen, is het belangrijk om gevarieerd te eten. Voedzame eiwitbronnen, zoals het lijstje hierboven, horen daar zeker bij. Eet smakelijk!

 

 

Uw gids voor gezond eten

 

(20)