stressverlichter

Ontdek de ultieme stressverlichting

Mediteer, het is de ultieme stressverlichting en echt het beste wat je kunt doen voor je algehele gezondheid – en alles wat je ervoor nodig hebt is inzet! Je hebt geen speciale uitrusting, een speciale plaats of een speciaal tijdstip nodig om het te doen. We hebben het hier over minimale inspanning. Je hoeft alleen maar stil te zitten en stil te zijn. Maar ook al weten we hoe goed het voor ons is, op de een of andere manier vinden we elk excuus om het niet te doen. Wat is dat toch? Ik hoop dat deze lijst met de geweldige voordelen van meditatie je zal motiveren om een paar minuten tijd vrij te maken, in onze anders zo drukke dagen, om de gelukzaligheid van deze prachtige praktijk te omarmen.

 

De ultieme stressverlichting

Meditatie is een geweldig tegengif tegen stress. Met onze hectische schema’s, loopt ons zenuwstelsel hoog op van de adrenaline. Meditatie geeft ons de tijd om even te pauzeren en te chillen. Meditatie verlaagt het cortisolniveau, het hormoon dat ons gestrest doet voelen en met minder cortisol voelen we ons minder angstig, depressief en over het algemeen rustiger.

Meditatie tovert een glimlach op je gezicht. Als je mediteert, wordt er serotonine aangemaakt in je zenuwcellen, waardoor je je een beetje tevredener, meer gecentreerd en lekkerder in je vel voelt. En dit goede humeur is te zien – je ziet er ook beter uit!

 

Blijf kalm en mediteer

Meditatie helpt bij focus en concentratie. Met een kalme geest kun je taken met de glimlach afhandelen. Je bent in staat om op te letten en bent je meer bewust van wat je doet – het verbetert je prestaties! Mediteren helpt uw geheugen te verbeteren.

Mindful mediteren helpt je om geduldiger en meer aanwezig te zijn. Wanneer je in een lange rij staat in de winkel of vastzit in het verkeer, kun je de situatie benaderen met een gevoel van “ook dit zal voorbijgaan”. Bovendien helpt het je om negatieve emoties sneller los te laten, waardoor er een glimlach op je gezicht verschijnt. In plaats van boosheid of frustratie te omarmen, kun je die negatieve gevoelens verwerken en de dingen loslaten. Het werkt als een sublieme stressverlichting.

 

Stressverlichting : voordelen voor het lichaam

Meditatie is goed voor de geest en het lichaam. Studies tonen aan dat het de bloeddruk verlaagt, wat het risico op hart- en vaatziekten kan verminderen. Het kan zelfs je immuniteit verhogen, zodat je ziektes gemakkelijker kunt afweren.

Meditatie helpt je om te gaan met pijn. Met minder angst kun je pijn beter verdragen. Door meditatie leer je door de pijn heen te ademen, waardoor je de pijn minder acuut voelt. Meditatie leert ons om zelf te kalmeren.

 

Stressverlichting, een natuurlijk slaapmiddel

Mediteerders vallen gemakkelijker in slaap en slapen vaak beter dan de meesten. Meditatie voor de slaap werkt als een geleide ervaring die je in staat stelt de dag los te laten, zodat je de geest kunt laten rusten terwijl het lichaam tot rust komt.

 


ADVERTENTIE

Meer rust, flexibiliteit en bewustzijn dankzij onbeperkt online Meditatie/Yoga  les in het Nederlands van de beste Nederlandse en Belgische docenten

Online Kundalini Yoga lessen


Relatietherapie

Meditatie kan relaties verbeteren. Het is gemakkelijker om te communiceren als je kalm bent en helder kunt denken. Als je mediteert, helpt het contact te maken met wie je werkelijk bent. Die ruimte van stilte is waar alle wijsheid is en die kunnen we downloaden als we onszelf daar de gelegenheid voor geven.

Meditatie helpt je om te vergeven en problemen uit het verleden met anderen los te laten. Je voelt je vrediger en kunt het grotere plaatje zien. Het stelt je in staat om meer empathie te voelen. Het stelt je in staat om dankbaarheid toe te laten.

Lees ook ons blog : meditatie-wat-is-de-beste-vorm

 

(45)